Ελληνικός Παρατηρητής τής Σκοπιάς

Φραγμός στην εκμετάλλευση της απειρίας των άλλων

Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας

Ερωτήσεις για την οργάνωση τής Σκοπιάς

Γιατί οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά πιστεύουν ότι έχουν την αληθινή θρησκεία; 1ο Μέρος * Η "εκκλησία" τών ποσοστών * Είναι οι Μάρτυρες τού Ιεχωβά "οι καλύτεροι άνθρωποι"; * To ότι έγινα "καλύτερος άνθρωπος", δεν είναι απόδειξη ότι είμαι στη σωστή θρησκεία; * Η καθαρότητα τής Εκκλησίας

Με τι κίνητρα είσαι Μάρτυρας τού Ιεχωβά;

Επειδή "βρήκες την αλήθεια" ή για "κοινωνικά οφέλη";

Κάντε μια ενδοσκόπηση!

Γιατί είσαι μάρτυρας του Ιεχωβά;

Σε μάρτυρες του Ιεχωβά απευθύνομαι. Κάντε μια ενδοσκόπηση στα κίνητρά σας.

Λέει ο Απόστολος Παύλος στη Β΄ Κορινθίους 13,5: «Να εξετάζετε τον εαυτό σας, αν είστε στην πίστη· να δοκιμάζετε τον εαυτό σας. Ή δεν γνωρίζετε ότι ο Χριστός είναι μέσα σας; Εκτός αν είστε αδόκιμοι».

Ο Χριστός λέει «μέσα σας». Ας ξεκινήσουμε από αυτό. Προσέξτε: δεν λέει «σε ενότητα με σας», όπως το "σκοτώνει" η Μετάφραση Νέου Κόσμου. Λέει «μέσα σας». "Ιησούς Χριστός εν υμίν" λέει το αρχαίο κείμενο. Σύμφωνα όμως με το εδάφιο που μόλις διάβασα, αν δεν γνωρίζετε —ή, στην περίπτωση των μαρτύρων του Ιεχωβά,— αν δεν αναγνωρίζετε ότι ο Χριστός είναι μέσα σας, ότι ανήκετε στο Σώμα Του, στην Εκκλησία Του, είσαστε λέει, αδόκιμοι· δεν είσαστε στην πίστη.

Ας δούμε μερικά εδάφια ακόμα, ενδεικτικά. Λέει στον Ιωάννη 6,53:

"Είπε λοιπόν ο Ιησούς: "Αλήθεια, αλήθεια σάς λέω. Αν δεν φάτε τη σάρκα τού γιού τού ανθρώπου και δεν πιείτε το αίμα του, δεν έχετε ζωή μέσα σας".

Ναι, αλλά εσείς πιστεύετε ότι μόνο οι 144.000 πρέπει να παίρνουν από το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου. Άρα, ουσιαστικά εδώ —βάσει του εδαφίου αυτού— δεν έχετε ζωή μέσα σας όσοι δεν παίρνετε από αυτό. Μην περιμένετε ζωή· άδικα ελπίζετε στην αιώνια ζωή που λέτε.

Λέει και στη Β΄ Ιωάννου 1,7: "ότι πολλοί πλάνοι εισήλθον εις τον κόσμον (το διαβάζω από το αρχαίο), οι μη ομολογούντες, Ιησούν Χριστόν ερχόμενον εν σαρκί. Αυτός εστί ο πλάνος και ο αντίχριστος". «Όποιος (δηλαδή) δεν ομολογεί Ιησού Χριστό ερχόμενο με σάρκα, αυτός είναι πλάνος και αντίχριστος».

«Ερχόμενος» είναι συνεχής χρόνος· όχι μόνο μία φορά στην πρώτη Του παρουσία, αλλά και στη δεύτερη. Δεν λέει εδώ «ήρθε», αλλά «ερχόμενος». Ο Χριστός είναι «ο ων και ο ην και ο ερχόμενος». Διαρκώς έρχεται, και στη δεύτερη παρουσία Του.

Εσείς οι μάρτυρες του Ιεχωβά, λοιπόν, πιστεύετε ότι ο Ιησούς Χριστός εξαφάνισε το ανθρώπινο σώμα Του και πήρε άλλο, αγγελικό, μετά την Ανάστασή Του. Εδώ όμως λέει «ερχόμενον με σάρκα». Και όποιος δεν το πιστεύει αυτό —όποιος δεν πιστεύει δηλαδή ότι ο Χριστός και στην πρώτη αλλά και στη δεύτερη παρουσία, γι’ αυτό είναι συνεχής ο χρόνος— αν δεν πιστεύει ότι έρχεται με σάρκα, δηλαδή με σώμα ανθρώπινο, είναι πλάνος και αντίχριστος. Η Γραφή το λέει, όχι εγώ.

Ρωμαίους 8,9-10: «Εσείς όμως δεν είσαστε της σάρκας, αλλά του Πνεύματος, αν το Πνεύμα του Θεού κατοικεί μέσα σας. Αλλά αν κάποιος δεν έχει το Πνεύμα του Χριστού, αυτός δεν είναι δικός Του. Αν όμως ο Χριστός είναι μέσα σας, το μεν σώμα είναι νεκρό για την αμαρτία, το δε Πνεύμα ζωή για τη δικαιοσύνη».

Και σε αυτό το εδάφιο λέει πάλι ακριβώς το ίδιο: «Αν ο Χριστός κατοικεί μέσα σας» — «ή δε Χριστός εν υμίν», λέει το αρχαίο κείμενο. Δεν λέει «σε ενότητα μαζί σας», όπως το έχει κάνει η Μετάφραση Νέου Κόσμου.

Και, όπως βλέπετε, μαζί με το 9ο εδάφιο συνδέει απόλυτα το αν ο Χριστός κατοικεί μέσα σου με το αν το Πνεύμα του Χριστού κατοικεί μέσα σου. Γιατί αν δεν είσαι μέλος του Σώματος του Χριστού —της Εκκλησίας— και λες ότι η Εκκλησία είναι μόνο 144.000 και εγώ δεν είμαι ανάμεσά τους, αν δηλαδή δεν δέχεσαι ότι ανήκεις στο Σώμα του Χριστού, και αν δεν ανήκεις στο Σώμα τού Χριστού τότε ο Χριστός δεν κατοικεί μέσα σου, γιατί δεν είσαι στο σώμα Του, στην Εκκλησία, τότε δεν έχεις και το Πνεύμα της Εκκλησίας μέσα σου, ό,τι και να λες εσύ, αν το έχεις ή όχι. Εκτός Εκκλησίας δεν έχεις μέσα σου το Πνεύμα του Θεού. Μπορεί το Άγιο Πνεύμα να έρχεται και να σε βοηθάει σε διάφορα πράγματα στη ζωή σου, επειδή ίσως είσαι καλός άνθρωπος, επειδή προσπαθείς, επειδή σ’ αγαπάει, αλλά δεν το έχεις μέσα σου, γιατί δεν ανήκεις στο ένα σώμα του Χριστού, στην Εκκλησία.

Εδώ όμως λέει ότι αν κάποιος δεν έχει μέσα του το Πνεύμα του Θεού, και ο Χριστός δεν είναι μέσα του, δεν είναι δικός Του· δεν είναι του Χριστού. Το καταλαβαίνετε αυτό που λέει εδώ; Το έχετε σκεφτεί;

Σας είπανε ότι οι 144.000 είναι ένας κατά γράμμα αριθμός όλης της Εκκλησίας, και εσείς το δεχτήκατε. Παρά τα όσα άλλα λέει η Αγία Γραφή για αυτό το θέμα, που δείχνει ότι κάθε Χριστιανός είναι μέλος της Εκκλησίας και δεν είναι κατά γράμμα ο αριθμός 144.000. Και τελικά βρίσκεστε εκτός Χριστού. Λέει: «Δεν είσαστε του Χριστού». Η Γραφή το λέει, δεν το λέω εγώ.

Το λέει και στην προς Γαλάτας 3,26-29: «Όλοι είστε υιοί του Θεού δια μέσου της πίστης στον Χριστό. Επειδή όσοι βαπτιστήκατε στον Χριστό, ντυθήκατε τον Χριστό. Όλοι εσείς είστε ένας στον Ιησού Χριστό· και αν είστε του Χριστού, άρα είστε σπέρμα του Αβραάμ και, σύμφωνα με την υπόσχεση, κληρονόμοι».

Τι κληρονόμοι; Μας το λέει στο Ρωμαίους 8,14-17:

«Επειδή όσοι οδηγούνται από το Πνεύμα του Θεού, αυτοί είναι υιοί του Θεού. Επειδή δεν λάβατε πνεύμα δουλείας ώστε πάλι να φοβάστε, αλλά λάβατε πνεύμα υιοθεσίας, με το οποίο κράζουμε: “Αββά, Πατέρα!”. Το ίδιο το Πνεύμα δίνει μαρτυρία μαζί με το πνεύμα μας ότι είμαστε παιδιά του Θεού. Και αν είμαστε παιδιά, είμαστε και κληρονόμοι· κληρονόμοι μεν Θεού, συγκληρονόμοι δε Χριστού, αν συμπάσχουμε, για να γίνουμε και συμμέτοχοι της δόξας Του».

Βλέπετε τι λέει εδώ; Όλοι είναι βασιλείς και ιερείς μαζί με τον Χριστό, όσοι βαπτίστηκαν, όσοι έγιναν Χριστιανοί. Όλοι αυτοί πήραν το Πνεύμα του Χριστού, ακριβώς επειδή είναι ενωμένοι μαζί Του, στην Εκκλησία Του, σε ένα Σώμα· και έχουν λοιπόν ζωή μέσα τους.

Εσείς που λέτε ότι δεν ανήκετε σε αυτή την Εκκλησία, που είναι —για εσάς— μόνο 144.000, και λέτε ότι ανήκετε σε άλλη ομάδα, τον «πολύ όχλο», εσείς εδώ παραδέχεστε ότι δεν είσαστε τέκνα Θεού. Δεν έχετε ενωθεί με τον Χριστό. Δεν έχετε τον Χριστό μέσα σας. Δεν έχετε λάβει το Άγιο Πνεύμα. Και σύμφωνα με την Αγία Γραφή εδώ, δεν έχετε ζωή μέσα σας και δεν είσαστε του Χριστού.

Και όπως λέει ξεκάθαρα επίσης και στους Γαλάτες 4,6:

«Και επειδή είστε υιοί, ο Θεός έστειλε το Πνεύμα του Υιού Του στις καρδιές σας, το οποίο φωνάζει: “Αββά, Πατέρα!”».

Αν λες ότι δεν είσαι τέκνο του Θεού, υιοθετημένο από τον Θεό, δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι και ότι σου έδωσε το Άγιο Πνεύμα Του μέσα σου —το Πνεύμα του Υιού.

Όπως μας το λέει ξεκάθαρα στην Α΄ Κορινθίους 12,13: «Επειδή όλοι εμείς με ένα Πνεύμα βαπτιστήκαμε σε ένα σώμα, είτε Ιουδαίοι, είτε Έλληνες, είτε δούλοι είτε ελεύθεροι· και όλοι σε ένα Πνεύμα ποτισθήκαμε».

Και μη με ρωτήσετε: «Αν όλοι είναι βασιλείς και ιερείς του Κυρίου, πάνω σε ποιους θα βασιλεύσουν;»

Στη Βασιλεία του Θεού άνθρωποι δεν βασιλεύουν πάνω σε ανθρώπους. Βασιλείς και ιερείς είναι όλης της λοιπής κτίσεως. Μόνο ο Θεός είναι ο βασιλιάς μας.

Πότε η Εκκλησία, σε όλους τους αιώνες, δίδαξε ότι δήθεν θα υπάρξουν άνθρωποι που δεν θα συμβασιλέψουν με τον Χριστό και θα είναι Χριστιανοί; Ψάξτε την ιστορία· θα δείτε ότι πρόκειται για νεοφανή αίρεση. Ακόμα και οι παλιές αιρέσεις, όλοι αυτοί πίστευαν ότι είναι τέκνα Θεού και είναι σώμα Χριστού.

Εσείς και αυτό το αρνείστε. Και λέει στην προς Γαλάτας 1, 8-9 — το λέει ο Παύλος — ότι:

«Αν εμείς ή άγγελος από τον ουρανό κηρύττει σε σας ένα άλλο Ευαγγέλιο, παρά εκείνο που σας κηρύξαμε, ας είναι ανάθεμα.

Όπως είπαμε και πρωτύτερα, λέω και τώρα ξανά:

Αν κάποιος κηρύττει σε εσάς ένα άλλο Ευαγγέλιο, παρά εκείνο που παραλάβατε, ας είναι ανάθεμα».

Εσείς όμως κηρύττετε κάτι διαφορετικό από αυτό που κήρυτταν οι πρώτοι χριστιανοί. Και όχι μόνο οι πρώτοι, αλλά και σε όλη την ιστορία. Λέτε ότι δεν είναι όλοι σώμα Χριστού· λέτε ότι δεν παίρνουν όλοι οι χριστιανοί τον Χριστό μέσα τους, ως σώμα Χριστού, ως Εκκλησία, αλλά μόνο 144.00 για σάς, είναι η Εκκλησία.

Αυτό λοιπόν ποτέ δεν το κήρυξαν οι χριστιανοί, μέχρι πρόσφατα που το κατασκεύασαν οι μάρτυρες του Ιεχωβά. Και σύμφωνα με τον Παύλο στην προς Γαλάτας, που σας διάβασα, όποιος το κάνει αυτό είναι ΑΝΑΘΕΜΑ.

Προσέξτε! δεν σας λέει η Γραφή ότι είσαστε μόνο εκτός Χριστού· σας λέει και ότι είσαστε σε τόπο αναθέματος.

Θα μπορούσα να αραδιάζω παρόμοια εδάφια για μέρες ολόκληρες, αλλά δεν έχει νόημα. Αυτά, για κάθε λογικό άνθρωπο, νομίζω αρκούν.

Όταν υπάρχουν τέτοια εδάφια στην Αγία Γραφή, πώς κοιμόσαστε μακαρίως στο όνειρο ότι δήθεν είσαστε χριστιανοί; Ο ίδιος ο Χριστός λέει με τόσους τρόπους, που διαβάσαμε, ότι δεν είσαστε δικοί του.

Μήπως θα μου πείτε το γνωστό: «Ναι, αλλά εμείς είμαστε καλοί άνθρωποι»; Λες και δεν υπάρχουν καλοί άνθρωποι σε κάθε θρησκεία; Ή θα μου πείτε για τα δήθεν υψηλότερα ποσοστά καλών ανθρώπων σε εσάς; λες και ο Θεός είναι άδικος και κρίνει ομάδες και όχι πρόσωπα, κατά την προσωπική τους πορεία και ζωή.

Τι είπε ο Θεός στον Ηλία, όταν ο Ηλίας του είπε ότι έμεινε μόνος του και όλοι οι άλλοι λατρεύουν τον Βάαλ;

Του λέει: «Επτά χιλιάδες δεν έκλειναν γόνυ στο Βάαλ».

Μόνο επτά χιλιάδες σε ένα έθνος εκατομμυρίων. Αυτοί και ο Ηλίας. Όλοι οι άλλοι προσκυνούσαν τον Βάαλ. Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί ο Θεός να λέει τον Ισραήλ "λαό του".

Βλέπετε ότι δεν μετράνε τα ποσοστά; Όσο λίγοι κι αν είναι στην Εκκλησία. Και δύο μόνο να είναι οι σωστοί χριστιανοί, αυτοί είναι η Εκκλησία. Γιατί την Εκκλησία δεν την κάνουν οι «καλοί» άνθρωποι, αλλά το δόγμα.

Θα μου πείτε για την αγάπη μεταξύ σας;

Γιατί; Ψάξατε σε άλλες θρησκείες και είδατε ότι δεν έχουν αγάπη; Ψάξατε, για παράδειγμα, στους Κουάκερους; Σε όλες τις ομάδες των Κουάκερων; Ψάξατε τους Άμις; Ψάξατε όλες τις ομάδες Μορμόνων ή Αντβεντιστών και είδατε ότι μόνο εσείς έχετε αγάπη μεταξύ σας;

Θα μπορούσα να πω πολλούς, αλλά αναφέρω αυτούς, επειδή είναι θρησκείες παρόμοιες με τη δική σας, που δίνουν κι αυτές σημασία στην κοινωνική τους συνοχή. Και αυτοί τα ίδια με σας λένε — αλλά για τη δική τους ομάδα.

Ή δεν είδατε τι λέει ο Κύριος στο Ματθαίο 24, 12; Ότι στις έσχατες ημέρες «η αγάπη των πολλών θα ψυχρανθεί»; Για δείτε εκεί το συμφραζόμενο· θα δείτε ότι εκεί μιλάει για μέλη της Εκκλησίας.

Άρα, στην Εκκλησία δεν υπάρχει κατ’ ανάγκη υποδειγματική αγάπη στους πολλούς, αλλά στους λίγους που προόδευσαν στη χριστιανική τους πορεία. Γιατί λέει: «Η αγάπη των πολλών θα ψυχρανθεί».

Ή δεν είδατε τι λέει για τους τελώνες ο Κύριος;

«Αν αγαπήσετε αυτούς που σας αγαπούν», λέει στο Ματθαίο 5, 46-47, «τότε ποιον μισθό έχετε; Και οι τελώνες δεν κάνουν το ίδιο; Κι αν χαιρετήσετε μονάχα τους αδελφούς σας, τι περισσότερο κάνετε; Και οι τελώνες δεν κάνουν έτσι»;

Εσείς, τους αποκομμένους, δεν τους χαιρετάτε· και μάλιστα η οργάνωσή σας λέει να μισείτε τους αποκομμένους με τέλειο μίσος — το έχει γράψει αυτό στα έντυπά σας!

Και πιο πάνω, στο εδάφιο που σας διάβασα, λέει ο Χριστός να αγαπάτε και τους εχθρούς σας, όχι να τους μισείτε με τέλειο μίσος. Ούτε να μην τους χαιρετάτε και να μην τους μιλάτε.

Αυτή δεν είναι χριστιανική αγάπη, να υπάρχει μόνο προς τους «αδελφούς σας».

Ή δεν είδατε στην Αγία Γραφή τη φαγωμάρα που είχαν οι Κορίνθιοι μεταξύ τους — αλλά και κάποιοι από αυτούς με τον Παύλο;

Τη φαγωμάρα που είχαν οι εξ εθνών χριστιανοί του Παύλου με τους εξ Ιουδαίων χριστιανούς του Ιακώβου; Αυτό δεν το είδατε στην Γραφή; Ακόμα και μετά την Αποστολική Σύνοδο, που κανονίστηκε το θέμα!

Τη φαγωμάρα κατά του Αποστόλου Ιωάννη, που τον έδιωχνε ο Διοτρεφής, δεν την είδατε στην Αγία Γραφή;

Τι νομίζετε, ότι στην αρχαία Εκκλησία έλεγαν: «εμείς είμαστε καλύτεροι άνθρωποι»;

Εκεί παραδέχονταν τα προβλήματα — και τα έγραφαν κιόλας!

Δεν ήταν η πρώτη Εκκλησία της Αγίας Γραφής η Αληθινή Εκκλησία; Όλα αυτά δεν τα βλέπετε;

Ποιος σας είπε ότι το κριτήριο της Αληθινής Εκκλησίας είναι δήθεν η αγάπη;

Η αγάπη είναι κριτήριο αληθινών χριστιανών ως πρόσωπα. Όχι κριτήριο θρησκείας.

Κριτήριο της Αληθινής Εκκλησίας είναι τα δόγματα και η Αποστολική Διαδοχή — και μόνο αυτά.

Επειδή πρόσωπα με αληθινή αγάπη, και μάλιστα με αγάπη ανώτερη από των μαρτύρων του Ιεχωβά, που αγαπούν και τους εχθρούς τους, και μιλάνε σε όλους, και δεν εύχονται να έρθει ο Αρμαγεδών για να τους σκοτώσει όλους τους άλλους, όπως κάνουν οι μάρτυρες του Ιεχωβά, τέτοιους ανθρώπους, με τέτοια χριστιανική αγάπη, μπορείτε να βρείτε σε κάθε θρησκεία.

Δεν έχετε σκεφτεί ότι αν είχατε γεννηθεί ή σας είχαν προσεγγίσει πρώτοι κάποιοι άλλοι, από άλλες παρόμοιες θρησκείες, σαν αυτές που ανέφερα πριν — που μοιάζουν με τους μάρτυρες του Ιεχωβά, που λένε τα ίδια με εσάς περί αγάπης και περί καλών ανθρώπων, και δίνουν έμφαση στις κοινωνικές μεταξύ τους σχέσεις — σήμερα θα λέγατε τα ίδια που λέτε περί «Αληθινής Θρησκείας», αλλά θα τα λέγατε για εκείνους, στους οποίους θα είχατε προσυλητισθεί; Επειδή κι εκείνοι, εδάφια τής Γραφής χρησιμοποιούν για να πιστεύουν. Αλλά τα ερμηνεύουν διαφορετικά.

Παραδεχτείτε το, έστω και μέσα σας, κρυφά:

Δεν είσαστε μάρτυρες του Ιεχωβά επειδή δήθεν βρήκατε την αλήθεια.

Είσαστε επειδή έχετε βολευτεί σε μια κοινωνική λέσχη συγγενών, φίλων και γνωστών, και περνάτε καλά· ή δεν θέλετε να βάλετε σε κίνδυνο τη συνοχή του κοινωνικού κύκλου της ζωής σας.

Όλα αυτά περί αλήθειας και αληθινών δογμάτων — τα οποία, παρεμπιπτόντως, τα αλλάζετε κάθε τόσο — άρα δεν σας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα· είναι απλώς η δικαιολογία για να συνεχίσετε τη ζωή σας στον λήθαργο που βρίσκεστε, χωρίς κοινωνικά προβλήματα.

Διαφορετικά, όταν σας δείχνουμε ένα σωρό εδάφια αντίθετα από τα δόγματά σας, αντί να απαντήσετε επί της ουσίας, δεν θα λέγατε όλοι σας το ίδιο ποίημα ως δικαιολογία:

«Ναι, αλλά εμείς είμαστε καλύτεροι άνθρωποι· ναι, αλλά εμείς έχουμε αγάπη».

Το βάρος, λοιπόν, το ρίχνετε στις κοινωνικές σας σχέσεις — και όχι στην αλήθεια του Ευαγγελίου.

Και όταν βγαίνετε στις πόρτες με τη Γραφή, αυτό είναι φιγούρα.

Ν. Μ.

Δημιουργία αρχείου: 4-11-2025.

Τελευταία μορφοποίηση: 4-11-2025.

ΕΠΑΝΩ